Αλλάζοντας συνήθειες

Ένα βασικό στοιχείο για την μετάβαση ενός χρήστη από τα windows στο linux είναι να βρει τα αντίστοιχα εργαλεία – προγράμματα με τα οποία θα καλύπτει τις καθημερινές του συνήθειες. Χρειάζεται λίγος καιρός μέχρι να εντοπίσεις τα κατάλληλα για σένα εργαλεία.

Έτσι για τις καθημερινές μου εργασίας έχω καταλήξει στα εξής:

  • για το διαδίκτυο firefox

Οι εναλλακτικοί epiphany και konqueror δεν με ενθουσιάσαν τόσο, ενώ ο opera πάντα μου φαινόταν «φλύαρος».

το ΚOffice καλό είναι αλλά όχι τόσο.

το amsn δεν μπόρεσα να το χρησιμοποιήσω παρότι έχει παραπάνω λειτουργίες και δυνατότητες.

  • για τα torrents το deluge

Στην δοκίμασα το Ktorrent αλλά κάπως με μπέρδευαν οι ρυθμίσεις του. Παρότι το deluge κολλούσε και κράσαρε ολόκληρο το σύστημα με την αναβάθμισή του στην 0.5.8.5 τα πράγματα άλλαξαν δραματικά. Δουλεύει σαν να μην υπάρχει.

  • για την μουσική amarok

Αυτή τη στιγμή ο πιο δυνατός μουσικός player στο linux με πολλές δυνατότητες και σταθερότητα. Ένα από τα δυνατά χαρτιά του KDE

  • για την προβολή εικόνων mirage

Ελαφρύ και λειτουργικό, ενώ με ένα κλικ μπορείς να μικρύνεις την ανάλυση της εικόνας

  • για την επεξεργασία εικόνας μονόδρομος αποτελεί φυσικά το gimp

Ένα anti-photoshop για πολλούς. Για μένα ένας δυνατός επεξεργαστής εικόνας.

  • για τα αρχεία video κτλ όπως πάντα vlc

Τα κάνει ολα και συμφέρει. Λίγο δύστροπο inteface που όμως ανταποδίδει στην συνέχεια με τις δυνατότητές του 🙂 .

  • Για εγγραφή cd, dvd , για bup ή μουσική φυσικά k3b

Καλές και οι άλλες προτάσεις (brasero κτλ) αλλά νομίζω ότι έχει το πιο σωστά δομημένο περιβάλλον χρήσης στο είδος του (τουλάχιστον στο linux) καθώς και τις πιο πολλές δυνατότητες.

Φυσικά αυτές οι προτιμήσεις είναι καθαρά υποκειμενικές (αν και για κάποιες περιπτώσεις πχ gimp δεν τίθεται νομίζω θέμα υποκειμενικού)

5 Responses to Αλλάζοντας συνήθειες

  1. Ο/Η koulpa λέει:

    αχ.. ξέχασα ότι δεν αναγνωρίζει το modem του laptop.. είμουν εκτός εδρας.. είχα πάρει και κάρτα smile k web.. αλλά την πάτησα..:):)
    Δεν έχω μεγάλες απαιτήσεις.. καλά τα πάω κατά τα λοιπά.. δεν βλέπω dvd.. και δεν έχω πάρει μηροδιά πως παιζει το synaptic..:):)
    Την καλησπέρα μου:):)

  2. Ο/Η alekos λέει:

    ακριβώς τις ίδιες προτιμήσεις έχω και εγώ και να προσθέσω κάνα δυο, για e-mail client thunderbird ενώ για τα pdf αν και υπάρχει και ο reader της adope προτιμώ το KPDF. Για τον amarok τι να πω είναι μακράν ο καλύτερος player που έχω χρησιμοποιήσει σε οποιαδήποτε πλατφόρμα. Όσο για το Brassero αν και δεν το χρησιμοποιώ βλέπω στο μέλλον να έχει τρελή ανάπτυξη μαις και θα είναι default στις επόμενες εκδόσεις του ubuntu.
    Α και να μην ξεχάσω το skype λειτουργεί και σε linux

  3. Ο/Η cortlinux λέει:

    συγνώμη για την καθυστέρηση

    αγαπητέ koulpa το synaptic είναι εξαιρετικά απλό.
    το ανοίγεις, πληκτρολογείς τον κωδικό σου και στην αναζήτηση απλά γράφεις το όνομα του προγράμματος που σε ενδιαφέρει

    για πιο απλούς χρήστες πάλι είναι η προσθαφαίρεση που βρίσκεσαι στο τέλος του μενού Εφαρμογές. όπου πάλι στην αναζήτηση ή search «βάζεις» το όνομα του προγράμματος που σε ενδιαφέρει ή λειτουργία (πχ αν πληκτρολογήσεις mp3 θα σου βγάλει όλα τα προγράμματα που σχετίζονται με αυτό). Κλικάρεις το πρόγραμμα που σε ενδιαφέρει και επιλέγεις εφαρμογή. από εκεί και πέρα κι εφόσον υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο όλα θα γίνουν από μόνα τους.

    πάντως αν έχεις adsl είναι κρίμα να χρησιμοποιείς το modem καλύτερα χρησιμοποιήσε την κάρτα δικτύου (μέσω θύρας ethernet)

    αγαπητέ αλέκο
    η αλήθεια είναι ότι δεν χρησιμοποιώ e-mail client αλλά στα windows τον thunderbird χρησιμοποιούσα κι ήταν αστέρι

    τώρα με τα pdf προτιμώ το evince. μου χει φανεί ότι ταιριάζει πιο καλά με το gnome.

    το skype το χρησιμοποιώ (μάλιστα την beta 2.0 έκδοση) αλλά προτίμησα να αναφερθώ σε πιο γνωστές εφαρμογές. αν και το skype μου αρέσει περισσότερο από τον msn ως υπηρεσία.

  4. Ο/Η unseen λέει:

    την καλησπέρα μου! ωραίο blog και μου αρέσει που χρησιμοποιείς ubuntu! θα συμφωνήσω με τα περισσότερα προγράμματα που παρουσιάζεις, αλλά για τα Torrents εγώ χρησιμοποιώ uTorrent (μέσω Wine) και για chat το emesene που είναι πάρα πολύ πιο καλό από το Pidgin! επίσης για PDF υπάρχει πια ο Adobe Reader για Ubuntu! (δες εδώ για άλλα applets για ubuntu)

  5. Ο/Η cortlinux λέει:

    Καλησπέρα κι από εμένα και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια 🙂

    Το uTorrent το χρησιμοποιούσα στην εποχη XP. Άμα υπήρχε κανονικά για linux θα το χρησιμοποιούσα, αλλιώς τον θεωρώ πολύ καλό torrent client (σε όσους τον έχω προτείνει στα windows έχουν μείνει καταευχαριστημένοι).

    Για το emesene δεν έχω να εκφέρω γνώμη γιατί δεν το έχω δοκιμάσει ακόμη.

    Μόλις τον δοκίμασα τον adobe reader και μου κάνει εντύπωση ότι είναι απίστευτα ελαφρύς 🙂 Θυμάμαι ότι τα γονάτιζε τα καημένα τα xp

Σχολιάστε

